:: دوره 3، شماره 2 - ( تابستان 1380 ) ::
دوره 3 شماره 2 صفحات 12-21 برگشت به فهرست نسخه ها
تدریس اثر بخش
شایسته صالحی*
Nursing and Midwifery Faculty
چکیده:   (14876 مشاهده)
این مقاله به منظور تعیین برخی ویژگیهای تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی بویژه دانشگاههای علوم پزشکی در رشته تحصیلی پرستاری تدوین شده است. در طی تدوین مقاله ، ابتدا ویژگیهای تدریس مؤثر بطور اعم و سپس در رشته پرستاری بطور اخص مورد توجه قرار گرفته است در نهایت با تأکید بر تجدید نظر در ارتباط بین معلم و دانشجو در حیطه آموزش نظری و عملی ، برخی از ویژگیهای تدریس مؤثر معلمین پرستاری بویژه از دیدگاه دانشجو، از جمله : سبک بین فردی معلم، استراتژی های تدریس ، سبک ارتباطی ، بکارگیری تجارب تدریس ، ارزشیابی و استفاده از بازخورد تعیین شده است. بعلاوه بر ایجاد طرز فکر تازه در معلمین پرستاری در زمینه اعتقاد به فعال نمودن هر چه بیشتر دانشجویان در طی آموزش های نظری و عملی تأکید گردیده است
واژه‌های کلیدی: واژه های کلیدی : تدریس اثر بخش، آموزش عالی، آموزش پرستاری و آموزش بالینی
متن کامل [PDF 180 kb]   (10078 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۰/۴/۸


XML   English Abstract   Print



دوره 3، شماره 2 - ( تابستان 1380 ) برگشت به فهرست نسخه ها