[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 2 - ( تابستان 1380 ) ::
دوره 3 شماره 2 صفحات 12-21 برگشت به فهرست نسخه ها
تدریس اثر بخش
شایسته صالحی *
عضو هيأت علمي ( استاديار Nursing and Midwifery Faculty
چکیده:   (12191 مشاهده)
این مقاله به منظور تعیین برخی ویژگیهای تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی بویژه دانشگاههای علوم پزشکی در رشته تحصیلی پرستاری تدوین شده است. در طی تدوین مقاله ، ابتدا ویژگیهای تدریس مؤثر بطور اعم و سپس در رشته پرستاری بطور اخص مورد توجه قرار گرفته است در نهایت با تأکید بر تجدید نظر در ارتباط بین معلم و دانشجو در حیطه آموزش نظری و عملی ، برخی از ویژگیهای تدریس مؤثر معلمین پرستاری بویژه از دیدگاه دانشجو، از جمله : سبک بین فردی معلم، استراتژی های تدریس ، سبک ارتباطی ، بکارگیری تجارب تدریس ، ارزشیابی و استفاده از بازخورد تعیین شده است. بعلاوه بر ایجاد طرز فکر تازه در معلمین پرستاری در زمینه اعتقاد به فعال نمودن هر چه بیشتر دانشجویان در طی آموزش های نظری و عملی تأکید گردیده است
واژه‌های کلیدی: واژه های کلیدی : تدریس اثر بخش، آموزش عالی، آموزش پرستاری و آموزش بالینی
متن کامل [PDF 180 kb]   (9142 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۰/۴/۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

salehi S. Effective Teaching. J Shahrekord Univ Med Sci. 2001; 3 (2) :12-21
URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-680-fa.html
صالحی شایسته. تدریس اثر بخش . مجله دانشگاه علوم پزشکی شهركرد. 1380; 3 (2) :12-21

URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-680-fa.html

دوره 3، شماره 2 - ( تابستان 1380 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد Journal of Shahrekord University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 784 queries by yektaweb 3503